Skip to content
Paweł Kalinowski

Paweł Kalinowski

Fotograf ślubny z doświadczeniem

Primary Menu
  • Strona główna
  • Psychologia
  • Photoshop
  • Fotografia
  • Zdjęcia nocne
  • Pozostałe
  • Wszystkie newsy
  • O mnie
  • Zadzwoń
  • Psychologia

Elementy fotografii przyciągające wzrok widza

admin 2 lata temu

Kolory dając poczucie ulgi Co ciekawe, połączenie czerwieni i zieleni w tej samej klatce sprawia, że temat wydaje się być poza kadrem, jakby był trójwymiarowy lub jakby był płaskorzeźbą. To czysty optyczny efekt tej kombinacji kolorów.

Przestrzeń fizyczna i puste przestrzenie, które może zawierać obraz mają duży wpływ na psychologię widza. Zbyt duża ilość elementów powoduje napięcie i sprawia, że widz chce jak najszybciej odwrócić wzrok od zdjęcia. Z drugiej strony, przestrzeń zbyt pusta i przesycona może wywołać uczucie samotności, psychicznej pustki, a nawet może być przygnębiająca. Zrównoważona przestrzeń z odpowiednią ilością pustki i wypełnienia utrzymywałaby wzrok widza dłużej.

Światło, słońce, radość

Obecność światła (słonecznego lub sztucznego) na zdjęciu pomaga w odtworzeniu uczucia radości i szczęścia. Jednak jeśli chcemy przekazać emocje smutku lub tajemnicy, wskazane jest pracować z nieco większą ilością ciemności.

Wzrok

Zazwyczaj obiekt, który patrzy bezpośrednio w kamerę będzie miał znacznie bardziej wyrazisty wygląd niż ten, który ma odwrócone spojrzenie. Bezpośredni kontakt wzrokowy sprawia, że widz staje się znacznie bardziej otwarty i empatyczny w stosunku do głównego bohatera.

Obiektyw szerokokątny a teleobiektyw

Soczewki szerokokątne nadają obiektowi przesadnie duże rozmiary, przenikając wspaniałość i majestatyczność. Każdy budynek o normalnej wysokości, jeśli fotografowany jest obiektywem szerokokątnym, będzie wydawał się znacznie wyższy niż w rzeczywistości. Z kolei teleobiektywy, dzięki funkcji „zoom”, tworzy większą bliskość z obiektem, tworząc w widzu poczucie intymności.

Są to proste aspekty, które zazwyczaj pozostają niezauważone, ale które kryją w sobie ogromny potencjał i mogą mieć ogromny wpływ na psychologię osoby patrzącej na zdjęcie. Postaraj się zwrócić uwagę na te aspekty, a Twoje zdjęcia będą przyjemniejsze w oglądaniu.

Continue Reading

Kolejny: Psychologia kolorów w fotografii

Przeczytaj więcej

Psychologiczne sztuczki na zwrócenie uwagi na fotografię
  • Photoshop
  • Psychologia

Psychologiczne sztuczki na zwrócenie uwagi na fotografię

admin 2 lata temu
Psychologia kolorów w fotografii
  • Psychologia

Psychologia kolorów w fotografii

admin 2 lata temu
  • Najnowsze
  • Popularne
  • Zdjęcie na ścianie
    • Fotografia

    Zdjęcie na ścianie

  • Jak zabrać się do zdjęć w nocy?
    • Fotografia
    • Zdjęcia nocne

    Jak zabrać się do zdjęć w nocy?

  • Fotografia makro
    • Fotografia

    Fotografia makro

  • Psychologiczne sztuczki na zwrócenie uwagi na fotografię
    • Photoshop
    • Psychologia

    Psychologiczne sztuczki na zwrócenie uwagi na fotografię

  • Psychologia kolorów w fotografii
    • Psychologia

    Psychologia kolorów w fotografii

  • Jak zabrać się do zdjęć w nocy?
    • Fotografia
    • Zdjęcia nocne

    Jak zabrać się do zdjęć w nocy?

  • Zdjęcie na ścianie
    • Fotografia

    Zdjęcie na ścianie

  • Fotografia makro
    • Fotografia

    Fotografia makro

  • Elementy fotografii przyciągające wzrok widza
    • Psychologia

    Elementy fotografii przyciągające wzrok widza

  • Psychologia kolorów w fotografii
    • Psychologia

    Psychologia kolorów w fotografii

Polecane

Zdjęcie na ścianie
  • Fotografia

Zdjęcie na ścianie

admin 2 lata temu
Jak zabrać się do zdjęć w nocy?
  • Fotografia
  • Zdjęcia nocne

Jak zabrać się do zdjęć w nocy?

admin 2 lata temu
Fotografia makro
  • Fotografia

Fotografia makro

admin 2 lata temu
Psychologiczne sztuczki na zwrócenie uwagi na fotografię
  • Photoshop
  • Psychologia

Psychologiczne sztuczki na zwrócenie uwagi na fotografię

admin 2 lata temu
Psychologia kolorów w fotografii
  • Psychologia

Psychologia kolorów w fotografii

admin 2 lata temu
Copyright © All rights reserved. | Magnitude by AF themes.