Elementy fotografii przyciągające wzrok widza
Kolory dając poczucie ulgi Co ciekawe, połączenie czerwieni i zieleni w tej samej klatce sprawia, że temat wydaje się być poza kadrem, jakby był trójwymiarowy lub jakby był płaskorzeźbą. To czysty optyczny efekt tej kombinacji kolorów.
Przestrzeń fizyczna i puste przestrzenie, które może zawierać obraz mają duży wpływ na psychologię widza. Zbyt duża ilość elementów powoduje napięcie i sprawia, że widz chce jak najszybciej odwrócić wzrok od zdjęcia. Z drugiej strony, przestrzeń zbyt pusta i przesycona może wywołać uczucie samotności, psychicznej pustki, a nawet może być przygnębiająca. Zrównoważona przestrzeń z odpowiednią ilością pustki i wypełnienia utrzymywałaby wzrok widza dłużej.
Światło, słońce, radość
Obecność światła (słonecznego lub sztucznego) na zdjęciu pomaga w odtworzeniu uczucia radości i szczęścia. Jednak jeśli chcemy przekazać emocje smutku lub tajemnicy, wskazane jest pracować z nieco większą ilością ciemności.
Wzrok
Zazwyczaj obiekt, który patrzy bezpośrednio w kamerę będzie miał znacznie bardziej wyrazisty wygląd niż ten, który ma odwrócone spojrzenie. Bezpośredni kontakt wzrokowy sprawia, że widz staje się znacznie bardziej otwarty i empatyczny w stosunku do głównego bohatera.
Obiektyw szerokokątny a teleobiektyw
Soczewki szerokokątne nadają obiektowi przesadnie duże rozmiary, przenikając wspaniałość i majestatyczność. Każdy budynek o normalnej wysokości, jeśli fotografowany jest obiektywem szerokokątnym, będzie wydawał się znacznie wyższy niż w rzeczywistości. Z kolei teleobiektywy, dzięki funkcji „zoom”, tworzy większą bliskość z obiektem, tworząc w widzu poczucie intymności.
Są to proste aspekty, które zazwyczaj pozostają niezauważone, ale które kryją w sobie ogromny potencjał i mogą mieć ogromny wpływ na psychologię osoby patrzącej na zdjęcie. Postaraj się zwrócić uwagę na te aspekty, a Twoje zdjęcia będą przyjemniejsze w oglądaniu.